1 października 2015

Wakacje z niemowlakiem - Międzyzdroje

Morze.. plaża.. szum fal.. obraz ten chodził za mną już od dawna. Jak ja się stęskniłam za naszym polskim morzem! Postanowiliśmy wykorzystać odrobinę wolnego czasu i piękną wrześniową pogodą, spakowaliśmy samochód po sam dach i ruszyliśmy, do Międzyzdrojów! Odległość z Warszawy niby większa niż nad zatokę, czy do Trójmiasta, ale biorąc pod uwagę drogi stwierdziliśmy, że długo dłużej jechać nie będziemy, a oboje z M. wspominamy rejony wyspy Wolin z sentymentem. Natomiast podróżowanie samochodem z maluchem może być na prawdę przyjemne (pod warunkiem, że aktualnie nie ząbkuje ;))

Same Międzyzdroje są idealnym miejscem na wypoczynek z dzieckiem, pomijam fakt licznych atrakcji, parku, placu zabaw, ale infrastruktura miejska umożliwia spacerowanie z wózkiem praktycznie po całej miejscowości, bez konieczności przenoszenia wózka, czy też targania go po schodach.. niby drobiazg, ale zauważa się dopiero kiedy się z tym wózkiem jedzie albo co gorsza targa go po schodach ;) W Międzyzdrojach nawet zjazd na plażę dostosowany jest dla wózków :) może właśnie dlatego spotykaliśmy tam mnóstwo młodych rodziców z maluchami, często kilkutygodniowymi.

Miasto nie jest duże, jednak należy do jednych z najsłynniejszych nadmorskich ośrodków wypoczynkowych. Oprócz szerokiej plaży, molo, czy promenady z Aleją Gwiazd zachęca sąsiedztwem z Wolińskim Parkiem Narodowym, w którym znajduje się Pokazowa Zagroda Żubrów, nie lada atrakcja nie tylko dla dzieci.

W Pokazowej Zagrodzie Żubrów prym wiedzie oczywiście żubr, dostojny, ogromny, jest najpotężniejszym dziko żyjącym zwierzęciem Europy. W rezerwacie oprócz żubra zobaczyć można orła bielika, dziki, czy jelenie, które na czas września i października mają okres rui - rykowisko, co tylko uatrakcyjniało nasze zwiedzanie. Zagroda Pokazowa Żubrów znajduje się 2km od centrum Międzyzdrojów i dojść do niej można zielonym szlakiem wiodącym przez las, przejezdnym również dla wózków (bilet normalny 6pln, ulgowy 4pln)

Zarówno żubry jak i morze zrobiły wrażenie na naszym prawie-półrocznym Maluchu. Z przyjemnością i zainteresowaniem wpatrywał się w fale oraz przyglądał zwierzętom w rezerwacie. Wybierając się w te okolice samochodem zobaczyć można wiele innych ciekawych miejsc, jak Jezioro Turkusowe o pięknym kolorze, punkty widokowe Gosań i Kawcza Góra położone w pobliżu Międzyzdrojów, Dziwnów ze zwodzonym mostem, czy ruiny kościoła w Trzęsaczu. Większość z tych miejsc odwiedziliśmy podczas poprzednich wycieczek i z pewnością odwiedzimy je ponownie, pokazując Mikołajkowi.

Będąc w Międzyzdrojach można też udać się do Świnoujścia, a stamtąd na spacer do położonego nieopodal niemieckiego Ahlbeck.. ale o tym następnym razem :)